de datum

Het multi-disciplinair overleg (MDO) is geweest, ik heb mijn team van het Expertisecentrum Euthanasie gesproken, en nu kan ik eindelijk mijn laatste dag bekend maken.

Op zaterdag 27 januari zal mijn team bij mij thuis komen en tussen 13:30 en 14:30 uur zal de euthanasie plaatsvinden.

Ik heb ervoor gekozen om de datum en tijd openbaar te maken omdat jullie allemaal zo met mij naar dit moment hebben toegeleefd. Ik weet uit ervaring hoe steunend het kan zijn om te weten wanneer het gebeurt, zodat je er even met je gedachten bij kan zijn of een kaarsje kan branden als je dat wil. 🕯

Wel even een request van mij: wacht a.u.b. met het plaatsen van herinneringsplaatjes en dergelijke tot na 14:30 uur.
En wens me alsjeblieft geen goede reis, ik wou dat ik op reis ging (een strandvakantie zou wel lekker zijn 🏖) maar ik geloof dat ik terug ga naar hoe het was voor mijn geboorte: niet bestaan, geen bewustzijn. Ultieme rust.
(Dat stukje had het grappige, luchtige deel van de post moeten worden maar helaas werd het toch weer duister, sorry. 🫢)

De mensen die zijn uitgenodigd voor de afscheidsdienst (in-person of via de livestream) zullen per post of via social media een rouwkaart ontvangen.

Ik weet niet of het me gaat lukken om nog een post te schrijven, maar zo niet: ik wil graag iedereen bedanken die er tijdens mijn ziekteproces voor me is geweest — en in het bijzonder in de tijd vóór ik mijn euthanasiewens bekend maakte. Of het nou was door gezellig met me te kletsen op social media, door af en toe te vragen hoe het gaat, door diepe gesprekken over lijden en de dood, of door leuke dierenfilmpjes te sturen als je even geen woorden kon vinden. Of we elkaar nou lang & goed kennen of eigenlijk maar een beetje, het maakt niet uit. Ik heb me door jullie minder alleen gevoeld en daar ben ik heel dankbaar voor.

Liefs, Lauren

Edit: P.S. Wat betreft comments achterlaten: bedankt voor alle steunende, lieve berichten. Alle berichten met onaardige teksten, ongevraagd advies, of referenties naar religie worden verwijderd. (Bidden is oké.) Wees respectvol naar mij en mijn naasten. Bedankt.

“May tender memories soften your grief. May fond recollection bring you relief. And may you find comfort and peace in the thought of the joy that knowing your loved one brought.”

— Helen Steiner Rice

Foto credit: Renske Holwerda

53 gedachten over “de datum”

  1. Dear Lauren☆! I fully support your decision. The topic of euthanasia should and may be openly debated in society. I read your blogs and every time you have impressed me with your straightforwardness and open thoughts as well as your mental strength. Have a good journey to freedom where you will find your inner peace. I will always remember you. All the best, your Cat ☆

    Like

  2. Lauren, such a pretty and brave young woman… Life can be so unfair. I only read about your story yesterday and it’s stayed with me. If only there was another way, a cure, a remedy..

    May all that is good on earth be with you today.. praying for a different outcome.. that beach holiday just for starters..

    Pure love and kindness being sent your way 💞

    From Joanne xxxx

    Like

  3. Dear Lauren,
    I’ve been following you for years and years. Thank you for writing this blog that I’m sure will help lots of other people.
    I’m sending you all my love all the way from Paris.

    xxx

    Geliked door 1 persoon

  4. Lieve ouders,

    Wat een ontzettend moeilijk besluit en wat fijn dat Lauren werd gesteund in haar keuze. Ik wens jullie heel veel sterkte en voor Lauren de rust die ze graag wilde.

    Like

  5. I was so sad to read about this. Lauren was beautiful and brave and she left life on her own terms. There is an ancient text which compares life to a sparrow entering a banqueting hall on a winters day, then flying out the other side. We don’t know what went before or what comes after. It’s a journey we all make and I have always found it comforting in a strange way. Sending Laurens dear ones much love and light and strength for the future.

    Like

  6. So many tears fell down my cheeks when I read this story, and it didn’t help that Lauren looked so much like my oldest granddaughter, the first-born of my own first first born daughter.
    So goodbye sweet Lauren, I am so sorry that your Life’s journey was so difficult and unbearably pain full, but the tremendous courage you have shown as you faced its’ end, “My last day will be Saturday”, will be a tremendous inspiration for many people for a very long time.

    Like

Reacties zijn gesloten.