welkom

Welkom op mijn blog! Hier schrijf ik over mijn ervaringen met (o.a.) autisme, ernstige ME, en mijn weg richting een hopelijke euthanasie. Hierbij een waarschuwing dat als je de onderwerpen ondraaglijk lijden & dood te moeilijk vindt: let goed op jezelf & je grenzen, en lees niet verder als je dit mentaal niet trekt. Ik probeer het zo luchtig mogelijk (met hier en daar een grapje) te vertellen, maar ik begrijp dat het onderwerp an sich voor sommige mensen erg heftig is.

Wil je een e-mail ontvangen als ik iets nieuws geplaatst heb? Vul dan hieronder je e-mail adres in.

Houd eventueel commentaar alsjeblieft netjes. Geen ongevraagd (medisch) advies, geen religieuze uitingen, geen berichten in de trant van ‘ik ben er ook uitgekomen dus houd nog even vol!’, geen berichten over suïcide, etc. Dankjewel!

18 gedachten over “welkom”

  1. Ik ben letterlijk net wakker.. En me hart is gebroken.. Heb tranen in me ogen en denk alleen dat het leven oneerlijk is.. Ik hoop dat jullie allemaal sterk zijn en blijven.. Wees sterk.. =(

    Like

  2. Ik ken je niet. Heb je
    Verhaal met bewondering en pijn in het hart gelezen. Ik heb alle begrip voor je keuze. Hoop dat je tot de euthanasie nog mooie dagen mag hebben. Ik wens je een mooi heengaan. Theo

    Like

  3. Lieve Lauren, net je artikel in de krant gelezen.Ik hoop dat vanavond je avond gaat worden zoals je die wenst..en de oliebol heerlijk gaat smaken.
    Daarnaast wens ik je veel sterkte bij je moeilijke dagen toe en een dragelijk en liefdevol afscheid van jouw leven hier. Voor jullie allemaal.
    Ook voor je moeder veel sterkte , want een kind verliezen lijkt me vreselijk, maar dan ook nog je 2 e kind…ongelooflijk zwaar.
    Allen heel veel sterkte…🙏

    Like

  4. Ik vind het vreselijk voor jullie. Ik heb ook de diagnose CVS/ME.
    Wat blijkt…het is ook HSD, het broertje van ehlers danlos ( EDS). Daardoor kreeg ik wel hulp. Pijnmedicatie helpt beter te slapen en minder uitgeput te zijn. Als je de energie vindt om het door Google te halen? Komt veel meer voor bij ASS dan bij de gewone bevolking. X

    Like

    1. Ik heb alles al uitgezocht maar heb duidelijk geen EDS of HSD. Heb ook goede pijnmedicatie maar dat helpt bij mij helaas niet met slapen en uitputting. Voor slapen heb ik dan wel weer benzo’s, maar die gebruik ik liever niet te vaak, ben nu al te afhankelijk.

      Like

      1. Vele artsen kennen HSD en EDS niet. Ik vind het heel triest dat je opgeeft.
        Ook voor je mama.
        Heb even geen woorden.
        Dikke knuffel voor jou.
        Je kan me bereiken op messenger als je de energie vindt.
        Mirella Van Muylem

        Like

  5. Lieve Lauren, met tranen lopen langs mijn wangen heb ik je verhaal gelezen, wat een kracht straal je uit om al je wensen in vervullen te brengen, mijn diep respect heb je. Als moeder zelf weet ik al te goed hoe je moeder hierbij voelt, maar ik voel ook haar diep liefde voor jou en je broer die al voor je heen gegaan is. Ik wens je alles goeds voor vanavond, misschien komt dat pizza stuk heel gauw naar je toe. Heel veel sterkte en kracht meid de komende tijd en ook heel veel liefde van iedereen die over je waakt. Slaap zacht met alle engelen om je heen x

    Like

  6. Woorden schieten me tekort…met veel pijn en verdriet je verhaal gelezen..tranen in me ogen..kon ik maar iets voor je betekenen…

    Like

  7. Tga je goed lieverd! Ik hoop dat die oliebol zo lekker was . Ik ben een mama van een dochter met EM/CVS (HDS) diagnose in Gent vastgesteld.
    Ook heeft ze autisme bij triangelin Mortsel vastgesteld.
    Al 10 jaar heeft zij deze ziekte .
    Het was een lange trektocht van artsen en psychiaters en psychologen.
    We hebben ook veel te danken aan de Haan ,het zeepreventorium waar ze dikwijls in opname zat.
    Als ouders proberen we haar zoveel mogelijk te ondersteunen in haar moeilijk momenten .
    En het haar zo aangenaam mogelijk te maken.
    Uiteindelijk moet we het zelf oplossen!
    Lieve groetjes Silvia

    Like

  8. Wat ontzettend verdrietig dat je je zo ziek bent! Veel sterkte.

    Kan het niet laten om je deze vraag te stellen: Heb je wel eens vitamine b12 injecties geprobeerd? Een vitamine b12 tekort geeft ook deze klachten en kan uiteindelijk leiden tot invaliditeit en de dood. Vitamine b12 is geen simpele vitamine, een tekort tast je zenuwstelsel aan. (Supplementen in tabletvorm doen soms niks bij één opnamestoornis, alleen injecties helpen dan.)

    Like

    1. Hoi Inge, in het artikel staat duidelijk dat ik uitbehandeld ben en al van alles heb geprobeerd. Zo ook b12 injecties, deed helaas niks.

      Like

  9. Lieve Lauren , vandaag jou verhaal voor het eerst gelezen ..Wat heb ik een respect voor jou , en tegelijkertjd wat vreselijk dat jullie hier doorheen moeten gaan.Je moeder ( heb ik ook haar kijk hierop gelezen) wens ik heel heel veel sterkte ..2 kinderen verliezen is toch een Hel .. dikke knuffel voor jullie allemaal . Ik hoop de tijd dat je er nog ben dat je die zo goed ( voor zover dat kan) door gaat. En dan de dood ,zoals je hoopt langzaam in slaap vallen en de wereld erlaten . Geen pijn meer , geen angst en dodelijk vermoeid meer . Waak over iedereen die je lief is hier , en ik hoop dat er meer is en je broer je op staat te wachten xxx

    Like

  10. Lieve Lauren,
    Mijn naam is Daniel en ik ben 34 jaar. Heb zelf al 15 jaar ME en herken mezelf in jou. Daarvoor zou ik zo veel meer met je willen delen, maar dit lukt niet op dit blog.
    Kan ik jou anders bereiken. Alvast heel erg veel sterkte.

    Like

  11. Lieve Lauren,

    Wat dapper van je om tot dit besluit te komen en in jouw situatie ook een onvermijdelijk besluit gezien het ontbreken van enig perspectief.
    Alleen jij kunt bepalen wat voor jou nog een zinvol leven is. Er zullen altijd personen zijn die een dergelijk besluit niet kunnen begrijpen, omdat ze zelf nog nooit extreem ziek zijn geweest.
    Zelf heb ik al ruim 18 jaar CVS (ernstige vermoeidheid en een veelvoud aan andere klachten), maar heb ook nog vele goede dagen en soms weken. Dat had ik jou ook van harte gegund.
    Jouw verhaal raakt mij. Ik hoop dat je nog een aantal mooie momentjes kunt meepikken en wens jullie allen een mooi, warm afscheid.

    Met lieve groet,

    Frans Marchal

    Like

  12. I find your writing calming and relaxing, especially on topics like this, I appreciate your aim for this blog, bravo.
    I only think if you have written books or something?

    Like

  13. Ik heb diep respect en veel bewondering voor jouw weloverwogen keuze, voor zover je nog van een keuze kunt spreken. Wanneer het leven lijden wordt dan komt de dood als een vriend. Ik wens de ouders en beste vriendin van Lauren heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies van hun dochter en beste vriendin.

    Like

Reacties zijn gesloten.